• Wiemy więcej - budujemy więcej

  • Wiemy więcej - budujemy więcej

  • Wiemy więcej - budujemy więcej

  • Wiemy więcej - budujemy więcej

  • Wiemy więcej - budujemy więcej

Wyjazd zawodowy na Drugą Krajową Konferencję Scientix „Dobre praktyki STEM” nauczycieli przedmiotów matematyczno – przyrodniczych w dniach 23.11 – 24.11.2018 rok do Warszawy

              Wyjazd zawodowy na Drugą Krajową Konferencję Scientix „Dobre praktyki STEM” nauczycieli przedmiotów matematyczno – przyrodniczych w dniach 23.11 – 24.11.2018 rok do Warszawy

    W dniach 23.11 – 24.11.2018 roku odbył się wyjazd zawodowy na Drugą Krajową Konferencję Scientix „Dobre praktyki STEM” nauczycieli przedmiotów matematyczno – przyrodniczych do Warszawy, zrealizowany w ramach projektu „Wiemy więcej – budujemy więcej” współfinansowanego przez UE ze środków EFS w ramach RPOWP na lata 2014 – 2020. Uczestnikami wyjazdu byli nauczyciele fizyki ZSB – G: pani Jolanta Trofimiuk oraz pan Paweł Klim.
    Głównym celem konferencji była praktyczna prezentacja innowacyjnych rozwiązań w zakresie nauczania przedmiotów matematyczno-przyrodniczych, a także integracja środowiska nauczycieli przedmiotów matematyczno-przyrodniczych. Nauczyciele fizyki ZSB-G uczestniczyli w następujących warsztatach:
1. Pani Jolanta Trofimiuk:
Filmy science – fiction na lekcjach przedmiotów ścisłych – Ryszard Markowicz, Ambasador Scientix
Opis: Jedną z najlepszych części filmu science fiction Interstellar jest szalona nauka przenikająca główne wątki. Tunele czasoprzestrzenne, siła grawitacji, teoria względności i wypaczanie czasoprzestrzeni to tylko niektóre ze zjawisk, które odgrywają ważną rolę w dalekiej podróży kosmicznej astronautów. Taki rodzaj filmu daje mnóstwo możliwości zastosowania go na lekcji matematyki: uczniowie z wypiekami na twarzy stawiają hipotezy dotyczące np. drogi, prędkości, czasu i weryfikują je samodzielnie.
2. Pan Paweł Klim:
Nowa forma przekazu informacji o otaczającym nas świecie (reportaż multimedialny w Sway) – Izabela Rudnicka, OEIiZK
Opis: Reportaż multimedialny to dynamiczna forma publikacji projektów matematyczno-przyrodniczych. Nauczyciel może ciekawie dokumentować realizowane z uczniami projekty przyrodnicze (obejmujące procesy, badania, ich efekty), w których wskazuje kilka ujęć dokumentowanych tematów i zjawisk związanych z naukami matematyczno-przyrodniczymi.
3. Pani Jolanta Trofimiuk oraz pan Paweł Klim:
Smartfony i tablety na lekcji fizyki – Elżbieta Kawecka (OEIiZK), Ambasador Scientix
Opis: Czy smartfony i tablety zachęcą uczniów do nauki fizyki? Jak zaangażować uczniów do wykonywania pomiarów i obserwacji różnych zjawisk fizycznych? Uczestnicy warsztatów poznali bezpłatne, najciekawsze aplikacje wspierające nauczanie i uczenie się fizyki oraz metody ich wykorzystania na lekcjach.
Misja na Marsa – Małgorzata Kołodziejska, Esero Polska, Centrum Nauki Kopernik
Opis: Warsztaty z zakresu STEM, których celem jest rozbudzenie zainteresowania edukatorów, a następnie ich uczniów zagadnieniami związanymi z tematyką kosmosu. Podczas warsztatów uczestnicy konstruowali lądowniki oraz łaziki marsjańskie z wykorzystaniem materiałów codziennego użytku, w tym materiałów pochodzących z recyklingu.

Galeria zdjęć

Przydatne linki

Zespół Szkół Budowlano-Geodezyjnych w Białymstoku

Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego

Kuratorium Oświaty w Białymstoku

Ministerstwo Edukacji Narodowej